maanantai 6. elokuuta 2018

Carmenin syysterveiset


Lähden opiskelemaan kasvatus- ja ohjausalan perustutkintoa, oppisopimuksella Suomen Romaniyhdistys ry:ssä. Olen kiitollinen saamastani mahdollisuudesta ja innolla odotan mitä tulevan pitää.
Viimeisistä opiskeluistani on aikaa ja tämä on minulle uutta ja ehkä hieman haastavaa.

Tänään aloitin työt ja päivä on ollut mukavaa laskeutumista lomalta töihin. Olemme käyneet Päivin kanssa läpi hieman tulevia tehtäviäni ja muita töihin liittyviä seikkoja, samalla kun tietokone päivitteli itseään.

Tuleva syksy tuo mukanaan paljon uutta. Lähiopetuspäivät ovat Järvenpään seurakuntaopistolla enkä malta odottaa ensimmäistä koulupäivää, mikä onneksi on jo ensi viikolla. On mahtavaa, että tutkintoon on otettu mukaan yleissivistäviä aineita, kuten matikka, englanti ja ruotsi.

Vaikka olen innostunut kyseistä tunneista, on minulla myös hieman jännittynyt olo. Kuinka pärjään niissä, miten ylipäätänsä sopeudun takaisin koulun penkille. Tämä huolen aihe tulee siitä, että minulla on ollut vaikeuksia löytää itselleni oikeaa opiskelutapaa. Nyt minun täytyy vain paneutua opiskeluun ja keskittyä tulevaan.

Vaikka minulla on paljon uusia asioita opittavana, niin silti lähden tähän kaikkeen hyvillä mielin ja toivon, että saan saavutettua pitkä aikaisen haaveeni tämän tutkinnon kautta.

Haluan auttaa ja motivoida muita nuoria. Minuakin on kannustettu ja minuun on uskottu. Vanhempani ja opettajani ovat aina tukeneet minua. On tärkeää jakaa eteenpäin sitä hyvää mitä olemme itse saaneet. Kun meillä on mahdollisuudet siihen, miksi emme sitä tekisi. Tulevaisuudessa haluan jatkaa opintojani pidemmälle ja työskennellä nuorten ja lasten kanssa.

Carmen 01.08.2018  

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Harjoittelijan esittely osa 2

Hei! Olen Aila Åkerlund 26v. Olen työharjoittelijana Au mensassa.Olen ollut työharjoittelijana monissa eri paikoissa ja katsellut mikä olisi...