keskiviikko 2. marraskuuta 2016

Leiffiltä


Kun puhun, ei sitä kukaan kuule. Vaikka huutaisin keuhkoni verille, olen edelleen äänetön. Tuntuu, kuin joku puristaisi kurkkuani, eikä antaisi minun tuoda ulos sitä, mitä minun sisälläni on. Minua pelottaa tämä voimattomuuden tunne.


Minut on helppo ohittaa, minut on helppo sivuuttaa. Te tiedätte teidän asemanne, eikä teille tuota ongelmaa käyttää sitä hyväksi. Te yritätte viedä sanoiltani painon, tehdä niistä merkityksettömiä, vaikka ne eivät sitä ole.

Minä olen nuori, minä olen romani, minä olen romaninuori. Sanoissa on voimaa. Tämä voimako minulta yritetään viedä nuoruuteni tai taustani tähden?
En hyväksy tätä, en alistu tähän. Nousen ylös ja taistelen. Olen vielä nuori ja jalkani ovat vielä heikot, mutta tahdonvoimalla minä pysyn pystyssä ja minä saan ääneni kuuluviin!

- Leif

1 kommentti:

  1. toimii niin valtaväestöön kuin romaneihin---->"Te tiedätte teidän asemanne, eikä teille tuota ongelmaa käyttää sitä hyväksi. Te yritätte viedä sanoiltani painon, tehdä niistä merkityksettömiä, vaikka ne eivät sitä ole."

    VastaaPoista

Harjoittelijan esittely osa 2

Hei! Olen Aila Åkerlund 26v. Olen työharjoittelijana Au mensassa.Olen ollut työharjoittelijana monissa eri paikoissa ja katsellut mikä olisi...