tiistai 31. lokakuuta 2017

Tiistai 31.10

PAHA OLLA

Tänään olimme taas Maciovan nimisessä kylässä, jossa olemme yöpyneet. Tässä samassa kylässä, tien päässä oli köyhin ja huonokuntoisin talo, jota olemme matkan aikana nähneet.

Tiimiimme kuuluu: Ale Lindgren (72), Maarit Valentin (42), Heidi Hagert (38),  Allan Lindberg (44), Paula Blomerus (30) ja minä Dimitri Lindgren (20).

Ale, joka on tehnyt tätä aktiotyötä jo 24 vuotta sanoi: ettei ole koskaan nähnyt näin huonoa taloa, eikä näin huonosti voivia ihmisiä.

Minulle itselle nousi tunteet pintaan ja oli vaikea katsoa tämän talon asukkaita, koska itselleni tulee ajatus, että minulla asiat on Suomessa liiankin hyvin.
Kaikki omat ongelmani on muuttunut pieneksi tämän kahden viikon aikana.

Olemme työkaverini Paulan kanssa oppineet arvostamaan todella pieniäkin asioita, kuten lämminvesi, puhdaskoti ja ihmisoikeus, jota saamme pitää lain mukaisesti Suomessa.

Toivon, että jokainen Suomen romani pääsisi kokemaan tämän saman, koska tässä matkassa olen oppinut tuntemaan itseäni paremmin ja nähnyt kuinka pienistäkin asioita voi olla joku ihminen maailmalla onnellinen.

Tänään myös olimme yhden kylän pastorin pojan syntymäpäivillä. Ostimme hänelle Kauko ohjattavan auton ja kun annoimme sen hänelle, niin hän innostui todella ja alkoi melkein itkemään.

Olemme vielä kaksi päivää Romaniassa  ja torstaina lähdemme Budapestiin jossa olemme kaksi päivää. Lauantaina matkaamme kotimaahan Suomeen!

God bless you!
- Dimitri Lindgren

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Harjoittelijan esittely osa 2

Hei! Olen Aila Åkerlund 26v. Olen työharjoittelijana Au mensassa.Olen ollut työharjoittelijana monissa eri paikoissa ja katsellut mikä olisi...